Vind je alles leuk en kan je niet kiezen wat je gaat doen? Kiezen hoeft niet, want op scouting kan bijna alles! Scouting biedt een actieve en uitdagende vrijetijdsbesteding voor jong en oud! Scouting is leuk én leerzaam. Je hebt veel plezier met elkaar, leert om samen te werken en je krijgt de ruimte om te ontdekken en te leren waardoor je steeds zelfstandiger wordt. En wie weet geef je later ook wel leiding aan een groep kinderen.

De Franciscus-Lodewijkgroep is één van de vier scoutinggroepen in Schiedam. Het is een groep voor jongens en voor meisjes met ongeveer 100 leden. Binnen de groep zijn verschillende speltakken waarin kinderen of jongeren uit één leeftijdsgroep hun spel spelen. Onder leiding van enthousiaste vrijwilligers doen deze groepen wekelijks afwisselende activiteiten die passen bij de leeftijd. Daarnaast zijn er natuurlijk de weekenden, bijzondere activiteiten met de hele groep en het jaarlijkse zomerkamp.

Het groepshuis

Ons clubgebouw is een monumentaal pand aan de Lange Haven 11 in het centrum. Alle leeftijdsgroepen hebben een eigen lokaal. Er is een grote binnenspeelruimte en voldoende speelmogelijkheden in de buurt

Meer informatie

Ben je vier jaar of ouder en wil je een paar keer (gratis) komen kijken? Wil je weten welke leeftijdsgroep voor jou is, of wil je meer weten over onze vereniging, kijk dan op scoutingflg.nl. Hier zijn ook de dagen en tijden per leeftijdsgroep te vinden.

Je kunt ook even bellen voor informatie. Dit is het telefoonnummer:

Scouting Franciscus-Lodewijkgroep
Joost Jansen