Onze scoutinggroep maakt deel uit van de vereniging Scouting Nederland en is gevestigd in Schiedam. Scouting is een vorm van jeugd- en jongerenwerk waarin jongens en meisjes samen veelzijdige activiteiten ondernemen, waardoor zij zichzelf verder ontwikkelen.

De Scouting BvH is de enige Scoutinggroep in Schiedam met Waterscouts: ook Scouting, maar dan op het water. Samen met een groepje leeftijdsgenootjes ga je soms zelf het water op in een eigen boot. Je leert zeilen, en nog belangrijker, je leert in samenwerking met je vriendinnen en vrienden een boot te hanteren.

Het groepsgebouw

Aan de rand van Schiedam in het groen vlakbij het openbaar vervoer ligt ons groepshuis: ’t Landhuis. Je vind dit door in Bijdorp Schiedam (lang de rijksweg) het fietspad op te gaan. Ons groepshuis is dan het eerste gebouw aan je rechterhand. Het adres is Burgemeester van der Lippad 3, 3119 JK Schiedam.

Het wachtschip

Het wachtschip van de zeeverkenners is een binnenvaartschip uit 1875, de ’Alewijn de Groot’. Naast dit thuishonk bezitten we nog 5 zeilvletten, een kajuitzeiljacht en een zeezeilsloep. De ligplaats van deze schepen is in de Wilhelminahaven, achter zwembad Zuid, naast het Zeekadetkorps. In het vaarseizoen is de Alewijn de Groot en de andere schepen te vinden op het Brielsemeer, bij Zeeverkenners centrum 'De Visserij'.

Je vindt de website van de Scouting BvH op www.scouting-bvh.nl

Je kunt ook even bellen voor informatie. Dit is het telefoonnummer:

Scouting BvH
Ons informatienummer is: 06 42 00 27 22