Scouting staat voor uitdaging! Scouting biedt leuke en spannende activiteiten waarmee kinderen en jongeren worden uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen.

De doelstelling uitgelegd:

Scouting is plezier en uitdaging, maar niet zo maar. Er zit een heel slim idee achter: door samen met leeftijdgenoten er op uit te gaan, te kamperen, vlotten te bouwen of een tocht te doen leer je samen werken, tegenslagen verwerken, succes vieren en bouw je zelfvertrouwen op. Zo kweek je 'life skills'.

Dat doe je ongemerkt: iedere nieuwe uitdaging leer je weer wat bij. Omdat je zo bezig bent om samen een plezierige vrijetijdsbesteding te hebben merkt je niet dat je eigenlijk hard aan het leren bent. En leren doe je door te doen. Geen stoffige klaslokalen, maar de natuur in en uitproberen. De oudere kinderen brengen daarbij hun kennis over op de jongere kinderen. Tegelijk leer je respect voor de natuur, omgaan met elkaar en nog veel meer van die handige zaken waar je de rest van je leven veel aan hebt.

Dat noemen we "Scouting biedt een bijdrage aan de vorming van de persoonlijkheid". Of je nu een meisje bent of een jongen, scouting biedt een programma dat afgestemd is op je leeftijd en met je meegroeit.